onsdag den 25. august 2010

Gruppen Sukkerchok søger nyt medlem i Go' morgen Danmark...

... og jeg skulle mene, at jeg kan nævne fem kompetente kvinder til netop den stilling. I hvert fald hvis begrebet sukkerchok skal tages bogstaveligt! For i mandags havde jeg æren af at huse mødet for min mødregruppe - bedre kendt som PMK (de perfekte mødres klub) - og her skal jeg love for, at sundhedssandalerne blev stillet ved døren. Jeg havde besluttet mig for at teste dem - tjekke om det virkelig kunne passe, at disse mødre var så perfekte, som de havde udgivet sig for til tidligere møder med deres frugtsmoothies, økoboller og yoghurtsmüslier. Kunne det virkelig passe, at der fandtes kvinder, som ikke hungrede efter chokolade, fedt, sukker og tomme kalorier?! I don't think so :) Så jeg havde bagt en gigangtisk kaloriebombe i form af en "choko mudcake" med italian merinque butter cream og marshmallow fondant. Og tænk sig - disse perfekte mødre forvandlede sig i løbet af no time til en flok gribbe, som mest af alt lignede nogen, der ikke havde set et sukkerkorn i flere måneder. Ihh, det var en sand fornøjelse og en kæmpe succes! Forhåbentligt har min kage medvirket til, at vi i fremtiden kan være lidt mere os selv og ikke behøver at lade som om, at øko-grovboller og gulerodsstænger bare er det bedste i verden. Faktum er jo, at sukker og i særdeleshed chokolade slår alt - og i særdeleshed alt, hvad der hedder noget med øko-, grov- eller kerne-!


6 kommentarer:

  1. Ih altså Stine! Du kan da bare det dér! Flot kage og ENDELIG et tegn på, at PMK ikke er såååå perfekte endda!

    SvarSlet
  2. Sejt! Smækker du ikke lige sådan én sammen til på tirsdag? ;)

    SvarSlet
  3. Heidi: Tusind tak! Du skal nu have lidt at æren også, for du har været en stor hjælp med alle dine gode råd og vejledning. Ivørigt kan min kage jo overhovedet ikke måle sig med de smukke kager, du kreerer :)
    Malene: Tror ikke, vi er i stand til at træne, hvis vi spiser sådan en kage :D

    SvarSlet
  4. Mmmm den ser virkelig lækker ud.

    SvarSlet
  5. Lækker lækker kage og godt at du fik vendt "sundhedsguruerne".... ;o)

    SvarSlet